Sunday, November 8, 2009

Salat the Key to Paradise


Suppose, you are given a key to open a lock. What would happen if the key is damaged or half of it is missing? Would the lock open? No. What if you are trying to insert the key upside down? The lock will still remain closed.

Similarly, salat is the key to Paradise. In order to open the doors of Paradise, we must make our salat proper. If our salat is totally opposite to the ways of Prophet Muhammad (peace be upon him), then it is as if we are trying to put the key upside down. And if we don't have concentration and devotion in salat, then it is as if we are planning to use a damaged key to open a very secured lock. Finally, if we do not complete our prayers with all the necessary actions, then it is the same as using a key which is missing parts or half broken.

2 comments:

  1. Seorang nasrani berkata "saya bersyukur kepada Allah walaupun di lahirkan dalam bangsa nasrani. ini kerana saya lebih mulia dari bagsa majusi.

    Seorang majusi pula berkata "saya amat bersyukur kepada Allah walaupun di lahirkan dalam bangsa majusi.ini kerana saya lebih mulia dari orang kafir...

    Cuba kita meneliti 2 perbualan diatas,kedua-dua orang kafir itu tidak mengaku mereka orang kafir malah saling membandingkan dengan orang kafir yang lain... ... ..cuba kita lihat apa pula kata orang kafir yang lain... ... .

    Seorang kafir pula berkata "saya juga rasa bersyukur kepada Allah walaupun di lahirkan sebagai kafir. ini kerana saya lebih mulia dari dari di lahirkan sebagai anjing.

    Anjing pula berkata "saya bersyukur kepada Allah walaupun dilahirkan sebagai anjing.ini kerana anjing lebih mulia dari di lahirkan sebagai babi.

    Mari kita teka apakah kesudahan perbualan ini, dan cuba kita teka siapakah yang akan babi bandingkan dengan dia... ... ... ... ..

    Babi pula berkata "saya bersyukur walaupun dilahirkan sebagai babi. ini kerana saya lebih mulia dari orang yang tidak bersolat".

    ReplyDelete
  2. Salam,
    That's a very good approach, thank you!

    ReplyDelete

Powered By Blogger

Should public caning be carried out in Malaysian schools?

Followers